FAQ og Handelsbetingelser på Maetmeals.dk
Her finder du svar på alle de spørgsmål du måtte have. Vi har listet de Oftest Stillede Spørgsmål i vores FAQ nedenfor, og finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du mere end velkommen til at sende os dit spørgsmål i formularen under FAQ’en, eller kigge vores Handelsbetingelser igennem nederst på siden.
FAQ
Hvor mange personer er der til?
Det korte svar:
1 Æske = ca. 1-1.5 portioner men det kommer naturligvis meget an på hvor meget du/i spiser.
Det længere svar:
Der er 500 gram mad i en Æske/ret hvilket vil være nok mad til at mætte de fleste.
I en typpisk færdigret er der 300-350 gram mad. Vi har valgt at gå med 500 gram for at sikre at de fleste vil kunne mættes af vores retter, og de mere småtspisende kan dele retten over flere portioner eller dele med en partner, barn eller andet.
Hvordan og hvornår leveres retterne?
Når du bestiller Maet Meals har du muligheden for at få din ordre leveret, eller at afhente den hos Voksevaerket, Sct Mortens Gade 6, st. tv, 4700 Næstved.
Vælger du at få retterne leveret, leverer vi ordrer hver onsdag i Næstved, mellem klokken 15:00 og 21:00.
OBS: Du behøver ikke at være hjemme, når retterne leveres. De skal blot lægges. på frost indenfor max. 12 timer efter at de er blevet stillet på adressen, da kassen holder sig kold (-40ºC) i op til 12 timer.
Bliver man mæt af en portion?
Det korte svar er JA!
I en traditionel færdigret er der typisk omkring 300-350 gram mad, i en Maet Meals ret er der 500 gram mad, hvilket burde være nok til at mætte de fleste.
Tip: Hvis du synes at 500 gram er for meget, er retterne lette at dele over og spise over flere omgange, ved kun at lave en halv kasse for eksempel. Man skal blot sørge for at have ca. lige mange smagsterninger med i hver portion.
Kommer der flere forskellige retter?
Ja da! Vores kokke arbejder hele tiden hårdt på at opfinde og finpudse nye retter.
Planen er, at de første 12-20 retter vi lancerer, skal ramme en bred smag. Herefter er planen at udvide med serier af mere nicheprægede retter, såsom:
- Vegetarretter
- Low carb / high protein retter
- Økologiske retter
… og mange andre fokusområder.
Skiv dit ønske til specifikke retter eller typer af retter herunder og få besked, når der kommer nyheder på shoppen 👇🏼
Hvordan skal retterne tilberedes?
Forvarm pande eller gryde. Når denne er varm tilføres et skvæt olie. Hæld derefter æskens indhold på/i og lad retten simre. Tilfør evt. lidt vand og omrør efter behov. Retten er færdig når smagsterningerne er smeltede, og retten er gennemvarm.
Åbner ikke snart op for leveringer i min by?
At levere frostretter er er lidt et logistisk puslespil desværre. Derfor åbner vi for salget i en by af gangen fordi det kæver en vis mængde bestillinger i et omåde for at få det til at være rentablet og miljømæssigt forsvarligt at levere frossen mad til døren.
Kom foran i køen! – Fortæl os hvis du ønsker din by skal være der vi udvider til næste gang, ved at udfylde formularn herunder så er du med til at øge chancen for vi vælger din by når der udvides:
Er det ikke lidt dyrt for en færdigret?
Måske – det kommer an på øjnene der ser og hvad man lægger vægt på.
Vi lægger vægt på ærlig mad og gode friske råvarer, uden en masse obskure tilsætnings- og fyldestoffer. Men jo, holdt op imod en traditionel færdigret fra supermarkedet er det dyrt. Dog mener vi også, at prisforskellen til fulde er retfærdiggjort i kvalitet, smag og nemhed.
For at hjælpe dig med at vurdere om Maet Meals er noget for dig, har vi lavet nedenstående sammenligning med alternativerne 👇🏼
Hvad betyder navnet og hvordan udtales det?
Maet Meals kommer fra “Mæt” på dansk og “Måltider” på engelsk.
Vi har planer og ambitioner om at blive en international virksomhed, så vi gik derfor med den internationale udgave af “æ”. På dansk er udtalen bare Mæt Meals og på engelsk vil udtalen lægge sig tæt op af “Made” Meals som betyder “lavede måltider”. Det er tankerne bag, men når det er sagt så må du sige det lige som det passer dig, vi bliver ikke så let fornærmet.
Binder man sig til noget ved køb?
Nej! Men vi håber du synes det er så nemt og lækkert at du kommer igen helt af dig selv og fylder fryseren op
Vi arbejder på en abonnementsløsning til dem der efterspørger det, men det er noget man først vil blive tilbudt efter minimum 3 køb.
Hvad hvis jeg ikke er hjemme ved levering?
Bare rolig. Alle vores retter leveres i polystyren termokasser med tøris i. Tørisen er helt ned mod -70 gradier kold, og holder retterne frosne ved -18ºC eller koldere, i mindst 12 timer, så længe de står i termokassen. Du kan altså roligt tage retterne ind og lægge dem i fryseren herefter.
Er du i tvivl om hvorvidt retterne stadig er gode nok? Prøv at ryste en af dem. Rasler den, betyder det at ingredienserne stadig er løstfrosne. Er indholdet klumpet sammen? Så har det desværre nok stået ude for for længe og er tøet.
Har du stadig ikke fået besvaret dit spørgsmål?
Skriv til os! 👇🏼
Handelsbetingelser
Maet Meals ApS
Ærøvej 7A
4700 Næstved
Danmark
CVR-nummer. 44434547
Telefon: +45 60 15 60 07
E-mail: hello@maetmeals.dk
Ved handel på denne hjemmeside www.maetmeals.dk accepterer du automatisk nedenstående betingelser.
Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler hos os.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.03.2024
Bestilling
Hos MaetMeals.dk kan du som udgangspunktet kun bestille varer via vores website.
For at foretage et indkøb hos MaetMeals.dk skal du følge nedenstående trin.
- Find de varer du ønsker (min. 6 enkeltretter eller pakkeløsninger som tilsammen indeholder 6 retter) og læg dem i indkøbskurven.
- Gå til kassen.
- Indtast dine personlige oplysninger.
- Vælg forsendelse og betalingsmåde.
- Godkend forretningsbetingelserne.
- Tjek oplysningerne og godkend købet.
- Du modtager en kvittering for ordren på din skærm og via din angivne e-mail, som du bør gemme.
Når du har gennemført en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse på din bestilling via e-mail.
Hvis du har yderligere spørgsmål angående køb af varer hos MaetMeals.dk, eller ønsker personlig betjening og vejledning, så er du meget velkommen til at kontakte kundeservice.
Betaling
Betaling
Når du handler hos MaetMeals.dk, er du altid garanteret en sikker betaling.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Du kan benytte følgende betalingsmetoder:
- MobilePay
- Dankort
- Visa
- Visa Electron
- Visa Debit
- MasterCard
- Apple Pay
- Google Pay
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi benytter et sikkert ordre- og betalingssystem, som følger PCI-standarden. Betalingen godkendes herefter af hhv. QuickPay ApS og Clearhaus A/S. Når du bliver sendt til betalingssiden, oprettes den sikre SSL-krypteret forbindelse mellem din enhed og vores betalingsudbyder, som er certificeret efter PCI-standarden.
Al kommunikation og alle informationer du indtaster i forbindelse med et køb, er krypteret (SSL), hvilket garanterer en sikker handel. Krypteret kommunikation betyder, at hverken MrBeef.dk eller andre kan få adgang til de oplysninger du indtaster. Dine betalingsoplysninger sendes altså ikke til os men direkte til vores betalingsudbyder, som herefter underretter os om din betaling.
Varedeklaration
Som forbruger hos MaetMeals.dk kan du altid se relevant deklaration på det enkelte produkter i webshoppen, herunder næringsdeklaration, holdbarhed og oplysninger om allergener mm. Har du spørgsmål hertil, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Visningen af varedeklarationen på webshoppen fremvises via et online script. Den kan derfor opleves forskelligt afhængig af hvilken type enhed webshoppen er tilgået fra. Vi kan derfor ikke garanterer at varedeklarationen vises 100% optimalt på alle typer enheder.
MaetMeals.dk kan heller ikke gøres ansvarlig for fejlvisninger på eksterne links.
OBS: Derfor er varedeklaration på vores egne labels, som er påsat produkterne, til enhver tid er gældende, uanset hvad der står på webshoppen.
Priser
Alle priser hos MaetMeals.dk er angivet i DKK, og er inklusiv 25 % moms.
Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vores lager.
Fragt og levering
Alle ordrer sendes med vores egne fragtmænd. Som udgangpunkt forsøger vores fragtmænd altid at overlevere retterne til dig personligt, men hvis der ikke er nogen hjemme, i det øjeblik vores fragtmand kommer forbi dig, stiller fragtmanden ordren et aftalt eller hensigtsmæssigt sted. Du kan ved ordreafgivelse, i ordrekommentaren, angive hvor du ønsker at vi stiller pakken, i tilfælde af, at du ikke er hjemme når vi kommer forbi dig. Så snart vores fragtmand har stillet ordren på din adresse, påligger ansvaret for ordren dig som kunde. Hvis intet er oplyst i ordrekommentaren, vil kassen som oftest blive stillet foran hoveddøren, eller i en eventuel carport.
Vi leverer naturligvis også til jer, der bor i aflåste opgange. Vores fragt,amnd vil i så tilfælde ringe på din dør. Er du ikke hjemme, vil Xpressen kontakte dine naboer for at få adgang til opgangen. I sjældne tilfælde lykkes det ikke at komme ind. Så vil Xpressen kontakte dig på dit oplyste telefonnummer, og lave en leveringsaftale.
Fragtprisen på retterne ligger altid på 79,- DKK
*Ved ekstraordinær forsinkelse, vil du modtage en mail fra os omkring dette snarest muligt.
Holdbarhed
Holdbarheden på vores produkter, kan ses på alle produkter i shoppen under fanen Varedeklaration. Som udgangspunkt er holdbarheden på vores frostretter dog altid 12 mdr.
Reklamation af fødevarer
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsperioden kan være begrænset til varens holdbarhed, hvis varen har haft den holdbarhed, man med rimelighed kan forvente.
En reklamation bør ske på korrekt vis dvs. telefonisk eller på mail. Reklamationer modtages IKKE via. SMS, Facebook og andre sociale medier.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Dog ser vi helst at have din reklamation senest 2 dage efter modtagelse af varen og meget gerne før.
Det er vigtigt, at du henvender dig til os i det øjeblik, hvor du opdager fejl eller mangler ved din bestilling, og her vil vi i de fleste tilfælde bede om fotodokumentation. Er der fejl på varen, må du under INGEN omstændigheder smide retten ud før du har fået et tilsagn fra os. Vi skal have mulighed for at undersøge retten, hvis vi ønsker det.
Vi yder INGEN form for garanti på produkter, som du har haft liggende i din fryser i flere måneder, hvor kvaliteten ikke har været kontrolleret ved modtagelse. Vi yder altid holdbarhedsgaranti jf. oplysningerne i varedeklarationen.
Uanset hvad må du aldrig tøve med at kontakte os, hvis du er det mindste i tvivl om kvaliteten, og alle reklamationer behandles med største respekt, hvis uheldet skulle være ude.
Følger du ikke disse retningslinjer, kan det ende med, at reklamationen ikke er berettiget.
Hvis du ønsker at oprette en reklamationssag KLIK HER
Mangler og pakkefejl
Hvis du opdager pakkefejl eller mangler i en leveret ordre, er det vigtigt at du henvender dig til os hurtigst muligt.
Det vil hjælpe os rigtigt meget, hvis du tager et foto af hele ordrens indhold, og sender det til os sammen med dit ordrenr. til hello@maetmeals.dk
Vi vil herefter gennemgå din henvendelse, og finde den bedst mulige løsning i samarbejde med dig.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hello@maetmeals.dk herom.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.
Vi kan også arrangere returnering af din ordre mod et transportgebyr. Kontakt os her, så finder vi ud af en måde at få returneret din ordre på en forsvarlig måde.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Returnering af varer
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores produktionsadresse.
Maet Meals ApS
Ærøvej 7A
4700 Næstved
Telefon: +45 20 65 32 02
E-mail: hello@maetmeals.dk
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Refundering
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Erstatningsvarer
Vi kontrollerer lagerbeholdningen på bestillingstidspunktet og 3 dage frem i tiden. Der kan opstå den situation, at en vare bliver kasseret i kvalitetskontrollen og dermed ikke kan leveres. I de situationer hvor en bestilt vare ikke kan leveres, tilbyder vi så vidt muligt – og hvis det ønskes – en erstatning for den bestilte vare.
Du vil altid, i sådanne tilfælde, blive kontaktet telefonisk. I så fald vil du blive tilbudt en tilsvarende eller bedre vare til samme pris som den bestilte, eller billigere. Kan vi ikke finde en passende erstatning, bliver du ikke opkrævet for den pågældende vare, og beløbet udgår af den samlede regning.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
MaetMeals.dk kan ikke gøres ansvarlig for information på eksterne links.
Privatlivspolitik og Cookies
Hos MaetMeals.dk indsamler og anvender vi en række personlige oplysninger om dig i forbindelse med dit køb hos os.
Herunder kan du finde vores privatlivspolitik, som du kan læse, hvis du gerne vil vide mere om, hvorfor og hvordan vi sikkert behandler dine personoplysninger. Her finder du information om, hvordan vi hos Maet Meals ApS forholder os til persondataloven, pr. 24. maj 2018
Læs vores Privatlivspolitik her
Cookies
Maetmeals.dk anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.
Klagegang
Klagegang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på telefon: +45 20 65 32 02 eller e-mail: hello@maetmeals.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr